• “Vyplatí se mi
    investovat do rozšíření
    distribuční sítě?”

    strategie-distribuce-back2-1404150616.png
  • “Jsem připravený úspěšně
    vstoupit do nového
    odvětví?”

    strategie-expanze-back2-1404151318.png
  • “Opravdu se mi
    vyplatí investovat
    do rozvoje?”

    strategie-investice-back2-1404151341.png
  • “Budu investovat
    nebo snižovat náklady,
    abych zvýšil zisk?”

    strategie-zisk-back2-1404151656.png

Q&A

V sekci otázky a odpovědi se Vám budeme snažit poskytnout co nejpřesnější a nejužitečnější odpovědi na Vaše otázky ohledně strategického řízení firem.

Otázky můžete zadávat v sekci Kontakty do Kontaktního formuláře.

Existuje nějaká metodologie pro strategické řízení?

Podobná metodologie jako Prince2 pro projektové řízení nebo TOGAF pro enterprise architekturu neexistuje. Existují standardizované nástroje pro různé fáze strategického plánování. Velké poradenské firmy mají své osvědčené nástroje a šablony. Teorie kolem strategického řízení je poměrně jednoduchá. O to složitější je ovšem aplikovat teoretické postupy v konkrétní organizaci a nastavit strategický proces dle firemní kultury, aby byl srozumitelný pro všechny a aby strategický plán byl úspěšně implementován. Více o tom se dočtete v bezplatném e-Booku.

Proč bych se měl věnovat strategickému řízení, když má firma dobře funguje a vydělává?

To, že Vaše firma je v zisku, je určitě pozitivní a svědčí to o dobrém operativním řízení. Je otázkou, jestli přemýšlíte a připravujete se na dobu za rok, za dva, za tři. Žádný trh není statický, tzn. i Vaše pozice na něm se bude měnit podle chování Vašich konkurentů, podle chování zákazníků, podle nástupu nových technologií, apod. Vaše dnešní investice by měly odrážet to, kde zítra bude trh a kde chcete být Vy.

Jak hodnotit úspěšnost strategického řízení?

V současné době se v mnoha firmách klade důraz na krátkodobé výsledky, čemuž odpovídají krátkodobé cíle firmy, oddělení a jednotlivců. Tyto krátkodobé cíle by měly vycházet z dlouhodobých cílů a nastavené strategie, jak k nim dojít. Jedním z konkrétních příkladů je měřění benefitů projektů po jejich skončení. Často se měří úspěšnost projektu tím, jestli byl projekt skončen v daném čase a s daným rozpočtem. V málokterých firmách se měří benefity projektu po jeho skončení a tím i návratnost investice, kterou ten projekt znamenal.